Sparen met je Beltegoed
  • Inloggen |
    Gebruikersnaam *
    Wachtwoord *
    Onthouden
  • Registreren
  • Nieuws

    Nieuw: Tegoed uitbetalen in Bitcoins!

    16-07-2017

    Vanaf vandaag is het mogelijk om tegoed uit te laten betalen in Bitcoins. December jl. hadden wij gemeld dat de eerste twee kwartalen van 2017 in het teken zouden staan van onderzoek naar de mogelijkheden om uit te mogen betalen in Bitcoins. Inmiddels is dit onderzoek afgerond en kunnen wij concluderen dat SparenmetjeBeltegoed uitbetaling middels Bitcoins kan gaan aanbieden zonder vergunningsplichtig te hoeven zijn!

    Wist je bijvoorbeeld dat je met Bitcoins onder andere online eten kan bestellen, hard- en software kan aanschaffen of kan verkopen en laten uitbetalen naar je bankrekening?

    Vanaf vandaag is de mogelijkheid om tegoed uit te betalen in Bitcoins in het menu opgenomen, deze vind je terug onder ‘Mijn account’ zodra je bent ingelogd. Op deze pagina kan je een verzoek tot uitbetaling indienen, lezen hoe het werkt en de voorwaarden raadplegen.

    Vragen naar aanleiding van dit bericht? Neem gerust contact met ons op.

    Team SparenmetjeBeltegoed

    € 60.000,- besteed (uitslag)

    04-07-2017

    Eind mei heeft SparenmetjeBeltegoed een actie gehouden vanwege het doorbreken van de magische grens van € 60.000,- welke door onze leden is besteed. Tijdens de gehele actieperiode van twee weken maakten leden welke zijn/haar tegoed hadden opgehoogd per telefoon kans op fantastische prijzen. Zo kon onder andere een tegoedverdubbeling van het tegoed opgehoogd tijdens de actieperiode in de wacht worden gesleept.

    Alle deelnemers aan de actie zijn toegevoegd aan onze randomizer, hieruit zijn de volgende winnaars geselecteerd:

    3x € 5,- Paysafecard:
    G. van Roozendaal
    K. Elbaroudi
    N. den Boer

    2x € 10,- Paysafecard:
    E. Andriesse
    L. Deckers

    1x 100% verdubbeling tegoed welke is opgehoogd tijdens de actieperiode:
    W. Bom

    Heb je gewonnen? Van harte gefeliciteerd! Wij nemen spoedig per e-mail contact met je op over de afhandeling. Niet gewonnen? Niet getreurd, met enige regelmaat organiseren wij diverse acties, houd onze website in de gaten!

    Gelukkig nieuwjaar! Een terugblik op een onstuimig 2016

    30-12-2016

    Op de drempel van 2017 kijken we nog één keer achterom. En natuurlijk alvast vooruit.
    Het was een jaar met hoge pieken en diepe dalen, waarbij de laatste maand (in de ruim 7,5 jaar dat SparenmetjeBeltegoed bestaat) ons nog een geruime tijd zal bijblijven. Maar mede dankzij jouw vertrouwen hebben wij een topjaar achter de rug. Bedankt!

    Onze hoogte- en dieptepunten zijn besproken in onze laatste nieuwsbrief, deze kan je hier teruglezen.

    Middels deze weg danken wij nogmaals je hartelijk voor het in ons gestelde vertrouwen. Graag wensen wij je een gelukkig nieuwjaar waarin wij hopen je nog vaak van dienst te mogen zijn.

    Team SparenmetjeBeltegoed

    Tegoed ophogen weer mogelijk

    28-12-2016

    Naar aanleiding van ons nieuwsbericht op 5 december 2016 hebben wij onderzoek gedaan naar de mogelijkheden om onze dienstverlening aan te passen. Dit is inmiddels gelukt en het is weer mogelijk om tegoed op te hogen.

    Wat is er veranderd?
    Op basis van uitkomsten uit ons onderzoek hebben wij de mogelijkheid om tegoed uit te betalen weggehaald, hierdoor kan SparenmetjeBeltegoed niet meer als kredietverstrekker worden aangemerkt. Het is vanaf heden alleen mogelijk om tegoed in te wisselen voor producten in onze webshop. Verder onderzoeken wij nog de mogelijkheid om tegoed uit te kunnen betalen in Bitcoins, daar hetgeen niet als wettelijk betaalmiddel wordt erkend.

    Algemene voorwaarden vernieuwd
    Naar aanleiding van de wijzigingen in onze dienstverlening zijn eveneens de algemene voorwaarden gewijzigd. Ieder lid welke is geregistreerd voor 28 december 2016 zal worden verzocht om de algemene voorwaarden nogmaals te accepteren.

    Mocht je naar aanleiding van bovenstaand bericht vragen hebben dan kan je altijd contact met ons opnemen.

    Tegoed ophogen tijdelijk niet mogelijk

    05-12-2016

    Op last van de Autoriteit Financiële Markten (AFM) is het tijdelijk niet mogelijk om tegoed op te hogen.

    Wat is er gebeurd?
    De AFM heeft onderzoek gedaan naar de markt met betrekking tot beltegoed cashen, uit dit onderzoek is gebleken dat alle aanbieders verplicht zijn een vergunning aan te vragen voor kredietverstrekking om de gerelateerde diensten op de Nederlandse markt aan te mogen bieden. De AFM heeft diverse partijen, waaronder SparenmetjeBeltegoed, aangeschreven en verplicht (op last van een dwangsom en/of boete) om binnen drie werkdagen tot actie over te gaan.

    Jullie verstrekken toch geen krediet?
    Wij zijn eveneens van mening dat wij geen krediet verstrekken, de AFM ziet dit echter anders. De wet (Wft, artikel 2:60) schrijft voor dat iedere partij welke krediet aanbiedt aan consumenten vergunningplichtig is. Omdat de partijen in de markt krediet (geld) aanbieden (artikel 1:1) en de consument hiervoor één of meerdere betalingen dient te verrichten (bellen/SMS'en naar een betaalnummer) is hiervoor een vergunning noodzakelijk. De wet (Wft) is recentelijk zo aanpast dat 'beltegoed cash' partijen eveneens vergunningplichtig zijn geworden, dit is tevens de reden dat de AFM alle betrokken partijen heeft aangeschreven.

    Waarom vragen jullie geen vergunning aan?
    Wij zijn een klein particulier initiatief, doen onze werkzaamheden uit liefde en om onze leden van dienst te kunnen zijn. Een vergunning aanvragen om krediet aan te mogen bieden kost al ruim € 5.000,- en daarnaast dienen wij een betrouwbaarheidstoetsing te ondergaan welke nog eens minimaal € 1.000,- kost. Naast dat de kans nihil wordt geacht dat beltegoed cash websites een vergunning krijgen toegewezen (zij voldoen niet aan de voorwaarden welke worden gesteld) wegen de kosten niet op tegen de baten.

    Hoe nu verder?
    Momenteel zijn wij aan het onderzoeken of het mogelijk is om onze dienstverlening zodanig aan te passen dat wij niet (meer) als vergunningplichtig worden aangemerkt. Tot het moment dat wij het onderzoek hebben afgerond zal het helaas niet mogelijk zijn om tegoed op te hogen. Bestaand tegoed zal (indien een verzoek tot uitbetaling is ingediend) conform onze algemene voorwaarden worden uitbetaald. Onze excuses voor het (tijdelijke) ongemak.

    Mocht je naar aanleiding van bovenstaand bericht vragen hebben dan kan je altijd contact met ons opnemen.

    Gepland onderhoud (afgerond)

    23-05-2016

    Update 27-05-2016: Het onderhoud is succesvol afgerond, mocht een pagina een foutmelding geven dan vernemen wij dat graag.

    Ter voorbereiding op de toekomst voeren wij gedurende de week diverse onderhoudswerkzaamheden uit op onze systemen. Hierdoor kan het voorkomen dat sommige pagina's een foutmelding geven, mocht dit het geval zijn probeer het dan op een later tijdstip nogmaals. Bij voorbaat onze excuses voor het eventuele ongemak.

    Nieuw: Tegoed ophogen per minuut

    23-05-2016

    Speciaal voor leden welke veel beltegoed in één keer willen inwisselen kan vanaf heden gebruik worden gemaakt van een per minuut betaallijn. De per minuut betaallijn kost € 0,80 per minuut, waarvan € 0,40 per minuut zal worden vergoed.

    Wij vergoeden € 12,- indien het gesprek volledig (na ongeveer 28 minuten) is afgerond. Heb je eerder opgehangen? Dan vergoeden wij € 0,40 per minuut.

    De optie is per direct voor iedereen beschikbaar via de pagina tegoed ophogen.

    Vernieuwing huisstijl

    19-04-2016

    SparenmetjeBeltegoed vernieuwd de huisstijl. Sinds vandaag zijn verschillende aanpassingen doorgevoerd op onze website, nieuwsbrief en in alle communicatie naar leden toe.

    Deze maand bestaan wij 7 jaar en inmiddels hebben wij bijna € 50.000,- aan onze leden mogen uitbetalen. Om beide mijlpalen te vieren zijn wij opzoek gegaan naar iets nieuws. Ons concept is goed, wij bieden een prima service, wat kan worden verbeterd?

    Iets wat ons al geruime tijd hekelt is de opbouw van de website, onze oude huisstijl was duidelijk maar stamde uit 2009. De website was onderwater eveneens opgebouwd met de techniek uit 2009; Tables, tables everywhere... Jikes!

    Om te voldoen aan de huidige standaard op internet stonden wij voor een keuze: Gaan wij de oude huisstijl ombouwen naar de hedendaagse standaard of komen wij met een geheel nieuw en eigentijds ontwerp waarbij wij direct rekening houden met de huidige standaard?

    Uit onze statistieken blijkt dat steeds meer mensen onze website via een mobiele telefoon of tablet bezoeken. In 2009 kwam dit niet tot nauwelijks voor en de standaard van destijds hield daar dus totaal geen rekening mee.

    De keuze was voor ons snel gemaakt, hoewel het oude design meer dan ook zijn diensten heeft bewezen (wij gaan je missen!), is het nu tijd voor iets nieuws, iets fris. Iets hedendaags, iets wat op "mobile devices" gewoon bruikbaar is. Volgens ons is dat met de nieuwe huisstijl aardig gelukt en kunnen wij hiermee de nodige jaren vooruit. Het zal even wennen zijn, maar wij hopen dat jij net zoals ons van de nieuwe huisstijl zal gaan houden!

    De nieuwe huisstijl is uitvoerig getest door enkele leden welke de kans kregen om de nieuwe huisstijl als eerste te bewonderen, desondanks kan het voorkomen dat je wellicht fouten tegenkomt. Zou je deze aan ons willen melden zodat wij hiermee aan de slag kunnen gaan? Ook je mening (zowel positief als negatief) over de nieuwe huisstijl kan je aan ons doorgeven.

    Alvast bedankt!

    SSL certificaat

    19-04-2016

    13:45 uur: De configuratiefout is hersteld, verbindingen met onze website zijn voorzien van een beveiligde verbinding met geldig SSL certificaat.
    13:30 uur: Wij zijn op de hoogte van de problemen welke momenteel spelen met het (nieuwe) SSL certificaat. Het betreft een configuratiefout welke spoedig zal worden hersteld, onze excuses voor het ongemak.

    Statistieken